detur facebook
Bestillings Telefon

815 22 815


Hverdager: Kl. 8:00-20:00

Lørdager og Søndager:

Kl. 09:00-18:00

Etter hjemkomst

Skadet / bortkommet bagasje

Dersom bagasjen kommer på avveie eller skades under flytransporten, må du umiddelbart etter landing kontakte flyselskapet på flyplassen. Deturs reiseledere formidler kontakten og hjelper deg med utfylling av skjema (PIR-report. Uten denne rapporten vil et evt.skadekrav bli avvist) som du må få kopi av hvis du skal kontakte ditt forsikringsselskap når du kommer hjem. 

Detur er ikke ansvarlig for skadet / mistet bagasje under transport. Kontroller alltid bagasjen for evt. skader før du forlater flyplassen. Hvis din bagasje har forsvunnet, er det viktig at du skriver en liste over hva bagasjen inneholdt og ca pris på hver enkelt gjenstand. Denne listen må være på engelsk. Reiseforsikringen dekker bortkommet bagasje. Du kan ikke regne med å få kompensasjon for evt. redusert ferieutbytte.

Krav om kompensasjon og erstatning skal ikke sendes til Detur, men til det respektive flyselskap (se adresser lengre ned)

For henvendelser vedrørende skadet / bortkommet bagasje må man huske å legge ved: 

1. Billetten
2. Kvittering på baggasje (evt. fra lignende type/)
3. Bekreftelse fra forhandler på at bagasjen ikke kan repareres
4. Orginal PIR-raport
5. Boarding og check-in tag
6. En kort forklaring skrevet på engelsk, om hva som har skjedd med din bagasje.
7. Din banks navn, swift kode og IBAN nr., ditt kontonummer

Husk at all informasjon må være på engelsk.

Kontaktopplysninger

Corendon Airlines: customer@corendon-airlines.com
AnadoluJet: oslops@thy.com
Atlasjet: lf@atlasjet.com
Nouvelair: reclamation.bagage@nouvelair.com.tn

Ønsker du flere opplysninger send e - post til: info@detur.no