Detur facebook
Bestillings Telefon

815 22 815


support

Hverdager: Kl. 8:00-20:00

Lørdager og Søndager:

Kl. 09:00-18:00


Hei {Name} {Surname},

Takk for din bestilling. Se detaljer nedenfor:

Ditt bookingnummer er : {ResNo}

Informasjon vedrørende din bestilling og utskrift av billetter får du ved å logge inn på ”min side” under www.detur.no

Ved spørsmål eller videre informasjon om din reise vennligst ta kontakt på info@detur.no

Her finner du Alminnelige vilkår for pakkereiser Klikk her

God reise!
Detur.

         
     
 
 
   

Pass & Visum
Tunisia: Pass må være gyldig i minst seks måneder etter hjemreisedato. Krever ikke visum..xx
 
Tyrkia: Visum til Tyrkia kjøpes før man reiser. Det gjør du på www.evisa.gov.tr. Prisen er 35 USD per person og du betaler online med kort og får visumet med en gang. Det MÅ printes og tas med når du skal reise. Norske pass MÅ være gyldige i minst 6 måneder fra ankomstdato. Det kreves visum for opphold inntil 90 dager for reisende med norsk pass. Visumet kan kun betales med Euro eller US Dollar. For opphold over 90 dager må du selv søke om visum. Opplysningene gjelder for norske statsborgere som er født i Norge. 

Både ordinære pass (røde) og nødpass (oransje) kan benyttes for å søke om e-visa. Skal man reise med nødpass og søke om e-visa så må man velge «Ordinary» som kategori for pass.

Passet (uansett om det er ordinært pass eller nødpass) må ha en gyldighetstid på minimum 6 måneder, eller lengre, fra innreisedato til Tyrkia.

Hvis du har reisebevis for flyktninger (grønt) må du søke om visum på vanlig måte via den tyrkiske ambassade i Oslo og kan ikke benytte denne e-visa løsningen. Man må søke om visum på den tyrkiske ambassaden i god tid før avreise. 



 
 
 
    Reisende som ikke møter til utreise
I henhold til gjeldende krav for charterflyvninger til Tyrkia, Tunisia eller Egypt skal alle reiser gjennomføres tur/retur.

Myndigheter tillater ikke at reisende med charterfly kun benytter seg av hjemreisen.

Returreisen for reisende som ikke møter opp til planlagt utreise fra Norge
blir automatisk avbestilt.



 
 
 
   

Når du lander
Hvis bagasjen din ikke kommer frem anmeldes dette i ankomsthallen ved ”lost luggage”-kontoret før du går ut. Sikkerhetskravet gjør det umulig å gå tilbake etterpå. 

Når du har fått bagasjen din venter vi på deg utenfor terminalen for å ønske deg velkommen og vise deg bussen som kjører deg til hotellet hvis du har bestilt busstransport.

 
 
 
    Betaling ombord på flyreisen
På flyvninger må kjøp av drikke og snacks betales kontant. 

Prisene er fastsatt i euro. For å unngå svak kurs ved betaling med annen valuta anbefaler vi at man betaler kontant med euro.





 
 
 
    Reiseforsikring
Hvis du er uheldig og blir syk i løpet av ferien, kan de fleste leger og sykehus i utlandet gjøre deg frisk igjen. Men ikke alle. 

Europeiske Reiseforsikring er Norges eneste spesialselskap innen reiseforsikring, og har mer enn 60 000 leger og sykehus over hele verden i sin database.

Den blir kontinuerlig oppdatert slik at du skal være trygg - uansett hvor du befinner deg.

 
 
 
    Viktig informasjon direkte på mobilen 
Når du reiser med Detur får du SMS om større forsinkelser direkte på mobiltelefonen.      

Det er viktig at vi kan nå deg på samme mobilnummer som du har oppgitt på bestillingen.

Denne tjenesten er kostnadsfri for deg som mottaker.

 
 
 
    Er du ikke tilfreds? Si fra med en gang!
Vi i Detur vil gi deg årets beste uker og derfor er det viktig at du ikke venter med å si fra hvis det er noe du er misfornøyd med. 

Ikke vent til du kommer hjem, men si fra umiddelbart. Vårt mål er at alle problem skal løses så fort som mulig, slik at du kan gå tilbake til å nyte ferien til fulle.